Audio Outtakes

 

WE DO NOT TAKE CREDIT FOR THIS EXTENSIVE WORK AND RESEARCH!

Taken From:- http://www.twitlonger.com/show/h4d2id
By:-   @CascioFiasco <<PLEASE FOLLOW

 

 

Workin’ Day and Night (Demo)
(0:15 – 0:23) He’s ready to [inaudible]. Hey, he’s gonna tape. You gotta get on bass. Here we go. One, two, three, four…
(2:47 – 2:49) [Mumbles lyrics]

She’s Out of My Life (Demo)
(0:00 – 0:04) Do it one more time. I sung the wrong lyrics.

Wanna Be Startin’ Somethin’ (Demo)
(0:11 – 0:14) [Laughs]
(0:59 – 1:04) [Mumbles lyrics]
(1:35 – 1:42) [Mumbles lyrics]
(3:42 – 3:43) [Laughs]
(3:58 – 3:59) [Mumbles lyrics]
(5:38 – 5:39) All right.

Beat It (Demo)
(0:00 – 0:17) Okay, this is the harmonies, the vocal harmonies on the choruses of, uh, “Beat It.” Um, I’ll do the verses, then—then I’ll do the choruses. One, two, three, four…
(0:18 – 0:43) [Scats]
(2:01 – 2:03) All right, next track.

Billie Jean (Demo)
(0:00 – 0:14) More kick and stuff in the phones, I need it. More bottom and kick in the phones.
(0:22 – 1:19) [Mumbles lyrics]

Voice-Over Session from Thriller
(0:26 – 0:35) Do we both say it? […] Okay.

Shake a Body (Demo)
(0:11 – 0:11) Yeah.
(0:18 – 0:25) [Scats]
(2:04 – 2:06) [Inaudible] Turn it off.

This Is It
(0:00 – 0:04) Ready? One, two, three, four…

Sunset Driver
(3:57 – 3:59) That’s it, [person’s name]. That’s fine.

Dangerous (Early Version)
(0:00 – 0:01) [Sound protection wall falls on Michael] Aw!

In the Back
(_:__ – _:__) [Mumbles lyrics throughout song]

Fall Again (Demo)
(4:16 – 4:19) That’s cool. [Imitates sound] That’s a great sound.

(I Like) The Way You Love Me (Phone Recording)
(0:00 – 0:20) ‘Kay, this is the tempo, and this is the melody. [Sings] Drums. [Beatboxes] Like that, you know?

Much Too Soon
(1:23 – 1:25) [Mumbles lyrics]

Love Never Felt So Good
(0:00 – 0:02) One, two, three…
(3:13 – 3:14) All right, that’s fine. That’s it.

There Must Be More to Life Than This (Demo)
(0:48 – 0:49) [Mumbles ad-lib]

Wanna Be Startin’ Somethin’ (Demo 2)
(0:19 – 0:31) [Scats]
(2:23 – 2:23) [Laughs]
(2:32 – 2:32) [Scats]
(3:49 – 4:06) [Scats] [Laughs]

The Girl Is Mine (Home Tape Recording)
(_:__ – _:__) (Beatboxes, scats, mumbles, talks…)

Nite Line
(1:46 – 1:47) [Laughs]

Trouble
(1:02 – 1:06) [Mumbles] [Laughs while singing lyric]
(3:40 – 3:42) That seems pretty good. [Inaudible]

We Are the World Recording Session
(_:__ – _:__) Quincy, do you think—uh, I’m saying, do you—should I say “you and me” or “you and I” at the end? […] Okay, it’s much more soulful. […] Yeah. […] Yeah, country. […] Yeah.
(_:__ – _:__) Sorry, I forgot. [Laughs] […] Yeah, I— […] Sure. […] I need more of the other voice. I can hardly hear…
(_:__ – _:__) Is “we are the world” okay?
(_:__ – _:__) [Scats] […] Sorry, one more. [Laughs] […] Mm-hmm. […] Pardon? Oh. We are the world! We are the children! We are the ones to make a brighter day, so let’s start giving!
(_:__ – _:__) On the first track, could you just let me do “just you and me,” right after “day”? […] Yeah, just on the first one, on “just you and me… better day,” punch. “Just you and… make a better day,” punch. […] You just got it? […] Great. Next. […] Mm-hmm. […] [Laughs]

Groove of Midnight Recording Session
(0:01 – 0:29) Groo-o-do-doo! […] Um. […] Let’s see. […] Yeah, it is a long one. Let me try it. […] Okay. […] [Laughs] ‘Kay.
(0:30 – 1:01) Yeah, [inaudible]? […] Pardon? […] I rolled it up [inaudible]. I roll it up [inaudible]. People braid it, roll it up. Plus, I use a, um, what’s it called, a, uh, Sebastian gel, which tightens it, [inaudible] it up. I didn’t put it in today. [Laughs] I do it every other day. Then it gets too hard like a brick. [Laughs]

Bumper Snippet
(0:00 – 0:13) Yep! Yep! Give me a little more keyboard and a little more bass. [Laughs] Girl, I want to groo-ove!

Bad (Reprise)
(1:50 – 1:51) Break it down, Bruce!

She Got It
(0:17 – 0:19) Is there a clap that’s ‘pose to be in here?
(3:28 – 3:32) [Laughs]
(3:34 – 3:37) [Laughs]

Children of the World (Snippet 1)
(0:00 – 0:04) [Mumbles lyrics]

Hollywood Tonight (Demo Snippet 2)
(0:06 – 0:09) Bridge. You can keep the looped drum going here.

Neff-U Recording Session
(_:__ – _:__) It’s like when—when one—when a mother sends her child off to war. They don’t know if they’re ever gonna come back, you know? How can we look at such things happening and not, you know, wanna do something? How can we turn our heads and pretend as if we don’t see it, you know? I can’t see people in pain, and pretend that it’s—as if it’s not there.

* * *

C. Cirocco Jones:
I actually have “all” of the tracks [from “Sonic the Hedgehog 3”]… from the original humming of Michael calling in the middle of the night leaving messages, to his ideas at Record One with Matt and Bruce. But I don’t think I can let any of that out to the public without permission.

http://forums.sonicretro.org/index.php?s=b2ef58140a618e3f711a41fcdc833748&showtopic=9622&st=60&p=188880

– – –

Lawrence Fordyce:
On the original [“One More Chance”] master there are sections [at] the end of takes where Michael laughed and said something or gave instructions to the producer.

http://www.mjjcommunity.com/forum/threads/99883-Michael-The-Great-Album-Debate/page1624

END